Dialectentocht 2017

Dialectentocht 26-3-2017

De weersverwachtingen zijn goed. We worden vooraf gebeld door verschillende wandelverenigingen die met hun leden bij onze tocht willen starten. Kortom het belooft een geweldige wandeldag te worden.

De Dialectentocht is onze eerste wandeltocht die wij als vereniging in het jaar organiseren.

Dit jaar starten we met eigen bepijlingsborden. De mooie borden zijn gesponsord door Schadeherstelbedrijf Henk Nijkamp uit Olst. Wij zijn hier erg blij mee en kregen van de wandelaars te horen dat de borden duidelijk leesbaar en zichtbaar zijn. Robin en Ellen, nogmaals onze hartelijke dank voor jullie sponsoring.

Tevens zijn onze vrijwilligers in het nieuw gestoken in frisgroene shirts. Hierdoor zijn zij duidelijk herkenbaar voor onze wandelaars voor eventuele vragen of hulp.

De Dialectentocht organiseren wij met ondersteuning van de Dialectkringe Salland Oost Veluwe. Zij vertalen de routes in het dialect en verzorgen bij de rustplaats De Ganzebrink o.a. voordrachten en gezellige muziek. Mina haalt de wandelaars van de straat en begeleidt ze naar de gezellige zaal en vertelt mooie en grappige verhalen in het dialect. Hierbij wordt zij ondersteunt door Jan met zijn accordeon. De wandelaars zingen uit volle borst mee.

De dag begint wat fris, maar dit weerhoudt de wandelaars niet om zich te melden bij het inschrijfbureau. Bij het inschrijfbureau is het gezellig druk door de ruim 350 wandelaars die zij hebben mogen begroeten.

Op de rustlocatie is het een gezellige drukte, waar de wandelaars genieten van de muziek onder het genot van een lekkere soep, koffie of andere versnaperingen. In de middag komt nog de zon ook lekker tevoorschijn.

De wandelaars zijn lovend over de routes. Kortom, we kijken als organisatie en vrijwilligers moe en voldaan terug op een zeer geslaagde dag.

Nieuwe reacties